Vršecký bral v Indii bank

Poslední víkend nabídl fanouškům truck racingu mimořádně zajímavou konfrontaci. V Indii se totiž střetli v souboji s nejlepšími jezdci prestižního anglického truckového šampionátu hned čtyři mistři Evropy – Gerd Körber, Antonio Albacete, David Vršecký a Norbert Kiss, starý kontinent pak podpořila nejúspěšnější truckera historie Steffi Halm.

Dominance Evropy, Angličané vyhořeli
Kouzlo závodu a nebývalé show v jednom spočívalo ve faktu, že všichni jezdci startovali na stejných vozech z produkce domácího gigantu TATA Motors. Hned v úvodu se museli piloti vypořádat s šokem v podobě trucků a síle 1000 koní, po několika hodinách však vyšlo najevo, že tato varianta se plánuje až na příští rok a letošní stádo pod kapotou bude čítat standardních 400 koní. „Je to tady zajímavé, neboť se pořadatelé modlí, aby nebyla výrazně překročena loňská návštěvnost 60 000 diváků denně, protože v takovém případě by museli otevřít ještě jednu tribunu,“ nastínil manažer Buggyry Jan Kalivoda předstartovní atmosféru z pátečního rána, s tím, že skutečný stav věcí se ukáže v průběhu sobotního měřeného tréninku.

Toho se jezdci dočkali po šest hodin trvající prezentaci všeho prezentace hodného. Na měřeném tréninku prokázali evropští šampionátu svou dominanci, nejzřetelnější postavou se však stal ředitel podniků FIA ETRC Tony Iddon. Byť přijel do Indie v roli hosta, začal záhy rozdávat penalizace za zkracování tratě. Z nejrychlejšího času a premiérového indické pole position se nakonec těšil David Vršecký, následován bývalými stájovými druhy Albacetem a Körberem. „Okruh je docela formulový, snad už jsem si konečně zvyknul na volant na pravé straně. Je zajímavé, že angličtí jezdci i přes tuto nespornou výhodu a přece jen větší znalost okruhu, v konfrontaci s námi vyhořeli,“ konstatoval David po tréninku. „Indická technika se s tou naší zatím nedá srovnávat, na druhou stranu máme všichni stejné podmínky, což slibuje hodně zajímavý závod.“

Show dle hollywoodského scénáře
Nedělnímu závodu, tedy vyvrcholení celé akce, předcházel bohatý doprovodný program skládající se kromě jiného ze světelné show, tanců zpěvu, ale také konvoje motocyklů Harley Davidson. Všechny však předčila bollywoodská super star Akshay Kumar, jehož nástup na provizorní pódium vyrobeného z trucku TATA provázely frenetické ovace. Nespoutané davové šílenství ukončil až závod indických truckerů, když se závodilo o na místní poměry pohádkové prize money v hodnotě 15 000 euro. „Nevím, kolik toho chlapci odjedou v rámci testování, ale na to, že se jednalo o druhý ročník, předvedli slušný výkon,“ hodnotil David Vršecký, který se do budoucna nebrání ani avizované variantě společného závodu.

Pak už nastal čas těch nejlepších. Hned první kolo dalo odpověď na spekulace ohledně formy Antonia Albaceteho, který chyběl v posledním ročníku evropského šampionátu. „Na to, že jsme spolu jeli v jednom týmu Dealer Daredevil, Antonio zdatně tlačil na pilu. Bohužel ještě v úvodu prvního kola probrzdil a tím mi výrazně usnadnil cestu k prvnímu vítězství na indické půdě. Závodit ale určitě nezapomněl,“ konstatoval David v cíli.

Vedle Antonia se o vzrušení postarala i dvojice Kiss – Smith, která se do sebe pustila s takovou razancí, až z toho bylo v šestém kole mávání červenou vlajkou a přerušení závodu.

Vršecký miláčkem davu
O celkovém vítězi závodu se pak rozhodovalo v poslední jízdě na patnáct kol. V jejím úvodu David ustál atak Gerda Körbera a suverénně zvítězil systémem start – cíl. A pak poznal doposud nepoznané. „Dvakrát jsem vyhrál evropský šampionát, ale aby mě někde fanoušci cizí země skoro vytáhli z auta a nesli na stupně vítězů, to jsem nezažil. Je vidět, že se publiku hodně kontaktní závodění líbí,“ hodnotil David, za kterým dojeli Kiss a Körber.

„Musím přiznat, že původně jsem se chtěl podívat, jak to tady probíhá, s výsledkem jsem si nelámal hlavu. Nakonec mě to ale pohltilo, mám tituly z Evropy, Německa, Číny a Indie, což je docela slušná sbírka,“ hodnotil spokojeně David Vršecký. I manažer Buggyry Jan Kalivoda „přiznal“ příjemné překvapení, byť si není zcela jist tím, zdali by koncept, ve kterém hraje show stejnou roli, jako samotný závod, v Evropě uspěl. „Marketingově jsou na tom v Indii hodně dobře, promotér je nepochybně v černých číslech, což je nejspíše prioritou. Vzhledem ke krátké době trvání a jednomu dodavateli aut, to diváci pojímají bouřlivě, více, než výsledek je zajímá zábava. Každopádně se jednalo o velmi zajímavou a sportovně úspěšnou misi,“ dodal Jan Kalivoda.

Red

Red