Maroko/Židovice – MKR z Maroka veze jedenáct kovů

Fantastickou obhajobu předvedly kamiony severočeského týmu MKR Technology při rally Maroko Desert Challenge, která se ve světovém měřítku řadí hned za slavný Dakar a ruskou Silk Way. Kamion s roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským nejen, že zopakoval loňské prvenství, ale v celkovém ranku se za něj zařadil i druhý speciál s holandským pilotem Huzinkem. České renaulty si tak z Maroka odváží skvělý double.

„Hodně jsme po Dakaru zapracovali na technice. Věděli jsme, co nás tráp

í a snažili jsme se maximálně eliminovat rizika. V loňském roce jsme prakticky ztratili rok vývoje, protože jsme se po všech potížích museli prát zejména s obnovou techniky. To bylo hodně vysilující, ale věřím, že jsme si všechnu smůlu už vybrali a teď budeme moci jít systematicky za dalšími úspěchy. Stále je co zlepšovat, ale kluci byli velmi spokojeni s tím, jak technika šlapala. Nakonec, bylo to na výsledcích vidět,“ sdělil spokojeně Mario Kress, hlavní konstruktér severočeského týmu MKR Technology, který pro rallye Maroko Desert Challenge připravil dva závodní speciály Renault Trucks pro holandské týmu Mammoet Rally Sport a Riwald Dakar. Ti spolu vzájemně spolupracovali.

Do závodu, který se loni jel jako Libya Rally, přitom posádky nevstoupily tak suverénně, jak následně působily. Pilot Martin van den Brin

k s modelem Sherpa a roudnickým palubním mechanikem bral na úvod „až“ bronz. Huzink s trambusovou verzí K520 projel cílem pátý. „Za to ale mohly naše dva defekty. Gert navíc dvakrát zapadnul a při druhém pokusu o vytažení prasklo lano a muselo se čekat na další pomoc. Řekněme, že při začátku nás trochu postihla smůla, ale naštěstí nijak dramatická. Kdyby tohle byly vždy jediné problémy, které se nás dotknou, pak by to byla pohoda,“ usmál se palubní mechanik Daniel Kozlovský.

Pak už ale následovala jen vlna vítězství a druhých míst. Horší pozici posádka nezaznamenal. Ze sedmi etap dokázal van den Brinkův kamion vyhrát kvartet etap, k tomu přidal dvě stříbra a jeden bronz. Gert Huzink měl naopak nejhorší závěrečnou zkrácenou etapu, ve které byl klasifikovaný třináctý. Na pód

ium ale vystoupal hned čtyřikrát. Pátou prověrku vyhrál, k ní přidal dvě druhá a jedno třetí místo. V součtu je to jedenáct cenných kovů pro posádky kamionů Renault Trucks, což v konečném ranku znamenalo první dvě příčky. „Kéž by takový vývoj jednou byl i na Dakaru,“ přeje si ideální průběh Mario Kress.
Během sedmi závodních dnů rally Maroko Desert Challenge musely posádky zvládnout trasu od pobřeží Atlantského oceánu podél alžírských hranic k pobřeží Středozemního moře o celkové délce dva tisíce dvě stě kilometrů. „Letos se závod jel bez nulových přejezdů. Je to zcela nový trend, kdy odstartujete a skončíte vždy v bivaku. Žádné kilometry navíc. Má to něco do sebe, ale samozřejmě je to velká prověrka techniky. Ta naše nás v Maroku nezklamala,“ uzavřel šéf týmu MKR Technology Mario Kress.

Red

Red