Popis projektu
V přípravné fázi žáci zapojených škol vytváří tzv. klimatické týmy, které budou reprezentovat jednotlivé státy světa. Následně se realizují výukové programy o klimatických změnách a žáci dostanou za úkol zjistit informace a klimatickou situaci své konferenční země. Získané materiály pak mohou v průběhu projektu konzultovat s žáky v Polsku a ve Velké Británii, kteří mají stejnou úlohu. Klimatické týmy se po celou dobu projektu připravují na jeho vyvrcholení, kterým je simulovaná klimatická konference. Na konferenci jednotlivé státy přednesou svoje stanovisko a pokusí se společně s ostatními státy světa vyjednat mezinárodní cíle, které by mohly vést ke snižování CO2. Konference mají v průběhu zajištěno propojení s žáky z Anglie a Polska a navíc budou také v přímém propojení s Katarem, kde bude ve stejném termínu probíhat klimatická konference OSN. Svoje zkušenosti a výsledky konference by poté žáci měli představit ve školách i ostatním spolužákům.
Výhody projektu pro žáky
Konference rozvíjí v rámci výuky mezipředmětové vztahy, má přímou návaznost na biologii, občanskou výchovu a zeměpis.
Žáky posílí ve zkušenostech s výzkumem, reflexi a kritickém uvažováním o složitých problémech, získání sebevědomí v komunikaci, konkrétních pohledech na věc, dovednostech ve vyjednávání, spolupráci a rozhodovacích procesech, znalosti v oblastech klimatických změn a globálních perspektiv, seznámení se složitostí plnění závazků na mezinárodní úrovni, pochopení zranitelnosti nejchudších zemí na změny klimatu, využití AJ v praxi.
Jako zapojená škola obdržíme i mezinárodní certifikát potvrzující účast v projektu.