Za významnou označil stavbu železničního koridoru i Martin Dulig. „Česká republika je pro Sasko nejdůležitějším partnerem i sousedem,“ uvedl s tím, že právě úzké místo údolí Labe, dnes zatížené vysokou a hlučnou železniční dopravou, si zaslouží speciální krajinářskou a ekologickou ochranu. Připomněl především nutnost zapojit do projektu obyvatele všech dotčených regionů.
První náměstek hejtmana Stanislav Rybák zdůraznil jednomyslný souhlas členů krajského zastupitelstva. „Ústecký kraj dostojí všech svých závazků,“ dodal k tématu. Důležitost kraje jako orgánu zodpovědného za územní plánování potvrdili i sami projektanti tratě.
Podporu Evropské unie prezentoval také evropský koordinátor TEN-T koridoru Orient/East-Med Mathieu Grosch, jednání se zúčastnil také poslanec Evropského parlamentu Pavel Telička.
Vysokorychlostní železniční trať by měla spojit Německo s Českou republikou přeshraničním tunelem pod Krušnými horami. Bude sloužit osobní i nákladní dopravě a výrazně zkrátí jízdní dobu mezi Drážďany a Prahou z dnešních víc než dvou hodin na necelou hodinu. V Ústí by mělo být vybudováno nové nádraží poblíž dnešního západního a cesta do Drážďan by měla z krajského města trvat pouze 24 minut. Zprovoznění vysokorychlostní tratě nelze předpokládat dřív, než po roce 2030.
Zleva při podpisu zakládací listiny: Haiko Weigel, Martin Dulig, Dan Ťok a Stanislav Rybák
Ministři se setkali v ústecké restauraci se symbolickým výhledem na železniční trať
Ministři přijeli do Ústí nad Labem vlakem
Z nádraží se přesunuli na lanovku
Signatáři Evropského seskupení pro územní spolupráci na tiskové konferenci