Belén – Letos poprvé si účastníci Rallye Dakar užili písečné duny. Právě těmi odstartovala po jednodenní pauze druhá polovina nejtěžší rallye světa. S pondělní 8. etapou začal závěrečný týden věhlasné soutěže. Tentokrát se potíže nevyhnuly ani Pascalu de Baarovi. Pilot severočeského speciálu Renault Trucks musel měnit pneumatiku. Cílem nakonec projel šestnáctý.
Pondělní etapa ze Salty do Beléna o celkové délce sedm set šedesát šest kilometrů byla rozdělena na dva měřené úseky. Rychlostní zkouška měla v součtu téměř čtyři sta kilometrů, během kterých si posádky poprvé vyzkoušely zrádné písečné duny. Piloti se v průběhu erzety přitom stále pohybovali v nadmořské výšce mezi dvě a třemi tisíci metry. Terén tentokrát nejlépe sednul holandskému jezdci Gerárdu de Rooyovi. Krajan jedoucí v týmu Mammoet Rallysport Pascal de Baar tentokrát na zvládnutí etapy potřeboval téměř pět a půl hodiny. Cílem projel šestnáctý s třičtvrtěhodinovým rozdílem na vítěze. Hned na začátku ho totiž pořádně potrápila proražená pneumatika, kterou jeho posádka musela vyměnit. Pascal se nepříjemně propadl až samotný na konec startovního pole. Na prvním průjezdu byl čtyřiačtyřicátý. „Technické potíže takhle na začátku jsou vždy hodně nepříjemné. I když Pascal ztratil lehce přes dvacet minut, rázem se zařadil za pomalejší jezdce, které předjíždět v takovém terénu zabere především spoustu času a při manévrech se opět může přihodit zbytečná kolize. Pascal ale stíhací jízdu zvládnul výborně,“ chválil pilota Mario Kress, konstruktér jeho závodního speciálu.
De Baar se v osmé etapě nakonec dostal na zmíněnou šestnáctou příčku. V celkovém vedení nepatrně ztratil a klesnul na průběžnou třináctou pozici. Do čela se dostal někdejší vítěz Dakaru Gérard de Rooy. Druhý v pořadí krajan Versluis na něj ztrácí šest a půl minuty. De Baar už zaostává o dvě hodiny.
Před posádkami je závěrečných pět etap. Úterní devátý díl je nejkratší letošní prověrkou. Start i cíl je v Belénu. Díky tomu na posádky v součtu čeká minimum přejezdů. Z celkových téměř čtyři sta kilometrů tvoří měřená část přesně dvě stě osmdesát pět.
Výsledky – 8. etapa – Salta – Belén:
1. de Rooy (Ned) Iveco 4:41:59
2. Nikolaev (Rus) Kamaz +2:35
3. Karginov (Rus) Kamaz +5:23
4. Versluis (Ned) MAN +12:00
5. Valtr (Cze) Tatra +13:38
15. Vrátný (CZE) Tatra +38:43
16. de Baar (Ned) Renault Trucks +43:55
20. Ardavičus (Kaz) Tatra +1:16:13
24. Llovera (And) Tatra +1:36:50
Celkově:
1. de Rooy (Ned) Iveco 25:49:26
2. Versluis (Ned) MAN +6:29
3. Nikolaev (Rus) Kamaz +7:58
4. Stacey (Ned) MAN +20:46
5. Mardějev (Rus) Kamaz +22:21
13. de Baar (Ned) Renault Trucks +2:04:29
17. Vrátný (CZE) Tatra +3:18:29
19. Ardavičus (Kaz) Tatra +3:47:14
34. Llovera (And) Tatra +10:20:07