Odstartoval již 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku


Začátkem února byla spuštěna registrace do prestižní soutěže Pluxee
Zaměstnavatel roku. Vyplnit přihlašovací dotazník mohou soutěžící
až do 11. dubna přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz. Soutěžit
se bude nejenom o titul v tradiční kategorii o nejlepšího zaměstnavatele. Své
pevné místo už v soutěži má i ocenění Kantýna roku, Férový zaměstnavatel
či kategorie Státní správa a neziskový sektor.

Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku začala již v roce 2003, letos
tak proběhne její 23. ročník. Za tu dobu se stala jednou
z nejprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž
orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se
na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Od svého založení
má soutěž Zaměstnavatel roku nastavenou jasnou metodiku
hodnocení přihlášených firem, podle níž zajišťuje vyhodnocení
nezávislý odborný partner, společnost PwC. Nejedná se tak
o soutěž, kde by vítěze vybírala porota, ale jsou zde stanovená
jasná kvantifikovatelná kritéria,“ říká Daniel Čapek, generální


ředitel společnosti Pluxee, která je partnerem soutěže.

Metodika pamatuje i na to, aby se nesrovnávalo
nesrovnatelné. Protože srovnávat například
v absolutních číslech mzdy v mlékárně a IT nedává
smysl. „Jedním z jejích důležitých faktorů je proto
vzájemné porovnávání firem nejprve v rámci
jednotlivých oborů, například z oblasti financí, IT a
telekomunikací nebo strojírenství. Teprve výsledné
„oborové“ skóre je potom použito pro celkové pořadí
v jednotlivých kategoriích dle počtu zaměstnanců,“
vysvětluje Pavel Hulák, ředitel Klubu
Zaměstnavatelů, který soutěž pořádá. Tato
vlastnost metodiky je velmi důležitá, protože
zajišťuje spravedlivé určení pořadí napříč sektory.

Daniel Čapek, generální
ředitel Pluxee (dříve
Sodexo Benefity), foto:
Pluxee

Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů,
foto: Klub zaměstnavatelů

Jak to funguje v praxi, lze uvést na příkladu zmíněné mlékárny (patří do sektoru firem
s rychloobrátkovým zbožím) a IT. Pokud budou mzdy v dané mlékárně o 20 procent
lepší než v ostatních a daná IT společnost o 10 procent lepší než ostatní firmy v jejím
oboru, vyhraje mlékárna.
„Jestliže tedy jedna firma soutěží v rámci několika ročníků, může vidět, jestli se
posouvá správným směrem, protože může porovnat své výsledky,“ zdůrazňuje Daniel
Čapek. „Kromě toho může firmám soutěž přinést prestiž, publicitu a lepší postavení
na pracovním trhu, protože uchazeči, ale i současní zaměstnanci si takových věcí čím
dál tím víc všímají.“ Pro účastníky je tak skvělou příležitostí, jak zlepšit reputaci firmy
jako dobrého zaměstnavatele.
Co na to zaměstnavatelé
„Každý může tvrdit, že je dobrý zaměstnavatel, ale my na to máme díky metodice
PwC Saratoga ,razítko‘. Metodika komplexně zkoumá několik oblastí – od finančního
zdraví společností, přes nastavení HR procesů, až po společenskou odpovědnost.
Sleduje mimo jiné objem času věnovaný školení a rozvoji zaměstnanců, investice do
CSR aktivit pro zaměstnance, míru interního povyšování nebo statistiky dobrovolné
fluktuace,“ říká Miroslav Weiser, Manažer HR Front Office ve společnosti ČEZ, která je
loňským vítězem v kategorii firem s více než 5 000 zaměstnanci.
To vše se podle něj pak skládá do výsledku, který dobře ilustruje, jak daná společnost
o své zaměstnance pečuje a jak výkonné má personální procesy. Poskytuje srovnání s
dalšími firmami na českém trhu a také možnost pozorovat vývoj hodnocené oblasti ve
firmách v čase. Dodává, že výstupy z tohoto hodnocení jsou pro firmu velmi cenné i
pro další rozvoj aktivit, které směřují k větší spokojenosti zaměstnanců.


Podobně to vnímají také ve vítězné firmě v kategorii do 5 000 zaměstnanců. „Je pro
nás přínosné zjistit, jak si v konkurenčním prostředí daříme v oblastech jako je počet
hodin školení na pracovníka, v míře interního povyšování nebo třeba v akceptačním
poměru i v dalších tématech. Vždy díky tomu spolehlivě zjistíme, v jaké oblasti se
můžeme do dalšího ročníku zlepšit a díky pravidelné účasti sledujeme vývoj v
dlouhodobém časovém horizontu,“ uvedla Hana Suchá, Employer Branding manažer
ve společnosti SAZKA.
A význam má soutěž rovněž pro menší firmy do 500 zaměstnanců. „Každoroční
certifikace mezinárodní metodikou PwC Saratoga je důležitá pro naše zaměstnance,
ale vnímají ji pozorně také obchodní partneři a zákazníci ve zdravotnictví,“ potvrzuje
Alžběta Nejedlá, Talent & Quality Lead ve společnosti Aspironix, která je loňským
vítězem této kategorie. „A to není vše. Publicita výsledků a zájem, který
Zaměstnavatel roku každoročně přitahuje, nám také pomáhá zviditelnit značku
Aspironix a naše firemní hodnoty při náboru odborných profesí.“

V jakých kategoriích se bude letos soutěžit
Mnozí stálí účastníci tak již mají závaznou přihlášku podanou. Další zájemci se mohou
hlásit až do 11. dubna, a to výhradně přes webový formulář
www.zamestnavatelroku.cz.


I v letošním 23. ročníku soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku se budou udělovat tituly
v kategoriích do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců, a to na celostátní úrovni
i v jednotlivých krajích. Chybět nebudou ani další již tradiční vedlejší ceny, jako je
Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Cena za ochranu zdraví.
Již pošesté se bude vyhlašovat také Férový zaměstnavatel. Toto ocenění vychází
z hodnocení samotných zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Loni u něj ale došlo ke
změně a vyhlašovalo se ne v jedné, ale hned třech kategoriích, aby bylo hodnocení
objektivnější. I letos se tak bude vyhlašovat v kategoriích do 100 do 1 000 a nad
1 000 zaměstnanců.
Poměrně nová je pak cena zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný
sektor a státní podniky. Vyhlašovat se letos bude již potřetí. „Rostoucí zájem o účast
z tohoto segmentu nás velmi těší. Hlásí se nám nemocnice, státní podniky a další
organizace veřejné sféry,“ říká Pavel Hulák.
A opět bude vyhlášena i Kantýna roku, o kterou rovněž mezi zaměstnavateli zájem
stále stoupá. „Zaměstnavatelé chtějí ukázat, jak skvěle se o své zaměstnance starají
prostřednictvím kvalitního stravování na pracovišti,“ poukazuje na trend posledních let
Daniel Čapek a dodává: „Je vidět, že nároky neustále rostou s tím, jak je čím dál více
kladen důraz na zdraví zaměstnanců, ke kterému pravidelné a zdravé stravování
samozřejmě důležitou měrou přispívá.“

Loňští ocenění v celostátním kole, foto: Klub zaměstnavatelů

S dodatečnými dotazy a požadavky se neváhejte obrátit na:
Pluxee:
Dana Samková, mobil: 777 648 997, e-mail: dana@seteva.cz
Klub zaměstnavatelů:
Pavel Hulák, mobil: 604 232 251, e-mail: info@klubzamestnavatelu.cz

O značce Pluxee
Pluxee (dříve Sodexo Benefity) je přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů
a angažovanosti. Pomáhá firmám se změnami na pracovním trhu a také naplňovat očekávání
zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění.
Pluxee umožňuje svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým
zaměstnancům nabízí inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na
pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu
skutečně záleží.
Více informací zde: www.pluxee.cz

Red

Red