PŘÍMÉ SOUBOJE VYHRÁL ADAM

Historicky nejvíce českých závodníků se najednou proti sobě utkalo v seriálu Mistrovství Evropy závodních tahačů. Celou sezónu sice absolvovali tři, ale jednu chvíli na startu stál i kvartet. Divácky nejsledovanější byl především souboj dvojice Adam Lacko – David Vršecký. Celkové výsledky jasně pasují do role české jedničky našeho bronzového Adama, který z ní už loni sesadil Davida Vršeckého z Buggyry. Často se hovořilo o poměrech jejich přímých soubojů. I v těch náš pilot svého roudnického konkurenta jasně převýšil.

            Adam vyšel ze čtyřiašedesáti procent všech závodních soubojů úspěšněji než celkově pátý Vršecký. Jezdci spolu soupeřili ve čtyřiačtyřiceti závodních jízdách. V nich Adam dojel hned osmadvacetkrát před roudnickým soupeřem. V průměru by to znamenalo, že ze tří jízd Adam vždy dvě ovládl.
Ve čtyřech z jedenácti závodních víkendů si tento sledovaný český duet poměr úspěšnějších jízd rovnocenně rozdělil. Hned ve třech zastávkách ale nedal Adam Vršeckému vůbec žádnou šanci, když v Nogaru, Zolderu a druhé Jaramě zvítězil stavem 4:0. Tohle se Vršeckému nepovedlo ani jednou, přestože v přímých soubojích dokázal být lepší jen ve dvou závodních víkendech.
Co do počtu pódiových umístění i cenné kovy vícekrát zacinkaly na straně našeho jezdce. Tentokrát už rozdíly v jejich počtu nejsou tak vysoké. Adam získal dvanáct medailí, Vršecký o dvě méně. Zatímco Adamovi se dařilo rovnoměrně, jak v hlavních tak hendikepových jízdách, Vršecký těžil

především v hendikepech. Adam navíc dokázal zvítězit i v hlavním závodě, což se jeho konkurentovi nepodařilo. V sezóně suverénní dvojici Hahn-Albacete dokázali v hlavním závodě porazit pouze dva závodníci a právě Adam byl tím jedním, když tím druhým byl jeho stájový kolega Markus Bösiger. „Statistiky jsou po skončení sezóny vždy rozhodně dost zajímavé, ale všechno to jsou čísla, která jen těžko vystihnou, jak těžké je se k nim propracovat. Vršovi třeba mnohem lépe vyšla domácí zastávka v Mostě, kde si každý z nás přeje před mnoha fanoušky zazářit. Věřím, že příště to budu opět já a i všechna čísla mi nakonec budou více nakloněna,“ dodal Adam.
            Do loňské závodní sezóny evropského šampionátu zasáhl již zmíněný historický počet čtyř českých pilotů – náš Adam Lacko, David Vršecký, Frankie Vojtíšek a svoji premiéru zažil mladý Michal Matějovský. Jak a kým bude obsazený následující šampionát, ukáže teprve až oficiální soupiska. „O tom, jak přesně bude vypadat letošní závodní pole, bude jasno až v polovině dubna. Přirozeně každý tým se snaží co nejdéle utajit veškeré konkrétní věci a novinky, takže je třeba si počkat,“podotkl manažer naší stáje Karel Neffe.
autor: MKR Technology
Red

Red