Chvalín/Agadir – Na poslední ostrý test před lednovým Dakarem se chystá kamion
severočeské stáje MKR Technology. S pilotem holandského týmu Riwald Dakar Gertem
Huzinkem už ve čtvrtek odstartuje do dalšího ročníku Rallye Maroko.
„Letos jsme v týmu udělali opravdu mnoho změn. Dokonce nejvíce za uplynulou
dekádu. Hodně jsme pracovali, testovali a soustředili se na detaily na autě. S Riwaldem jsme
tentokrát spolupracovali mnohem intenzivněji a marocká rallye bude pro nás především
velkým testem všech inovací,“ sdělil šéf českého vývojářského týmu MKR Technology Mario
Kress.
Ještě něž se celý tým přesunul do dějiště podzimního závodu v Maroku, absolvoval ve
druhé půlce září finální testování v Polsku, kde s kamiony podrobil testu na velmi náročné
tisícovce kilometrů. Do Maroka se ale přesunul jen závodní hybridní speciál Renault pilota
Gerta Huzinka. Ten v loňském roce vybojoval trojici stříbrných míst. Celkově skončil šestý.
Předloni měl dokonce totožný počet vítězných etap a stříbro slavil až na konci. Letos by svou
bilanci chtěl jistě vylepšit. „Jakákoli pódiová pozice bude milým zpestřením, důležitá pro nás
jsou ale závěrečná data z plného zatížení kamionu před Dakarem,“ poznamenal konstruktér
Mario Kress.
Marocká rallye startuje ve čtvrtek 12. října a potrvá do středy 18. října. Tým se do
dějiště přesunul na začátku týdne. Závod pak odstartuje páteční stodevatenáctikilometrový
prolog v Agadiru a od soboty do středy je na programu pětice regulérních těžkých etap.
V součtu budou muset posádky ujet přes dva tisíce dvě stě kilometrů, na nichž na ně bude
čekat téměř šestnáct set měřených úseků. Závod skončí středečním dojezdem do města
Merzouga.
Rallye Maroko 2023
13.10. – Prolog – Agadir (119 km)
14.10. – 1. etapa – Agadir – Zagora (324/721 km)
15.10. – 2. etapa – Zagora – Zagora (288/388 km)
16.10. – 3. etapa – Zagora – Zagora (336/444 km)
17.10. – 4. etapa – Zagora – Merzouga (351/426 km)
18.10. – 5. etapa – Merzouga – Merzouga (152 km)