Židovice/ Fontjoncouse – První velké testy má za sebou severočeský konstruktérský tým MKR Technology. Ten se ve stínu pandemie koronaviru poklidně připravuje na nový ročník dakarské rallye. Tým se stihl přestěhovat do nových prostor, staví další speciál, chystá nový projekt a postupně vylepšuje svůj hybridní závodní kamion.
Uplynulý týden mechanici konstruktéra Maria Kresse testovali v jihofrancouzském Fontjoncouse svůj hybrid. Po testech vládne velká spokojenost. „Jsme stále na dobré cestě a testování ve Francii nám to jen potvrdilo. Zkoušeli jsme celou řadu nových prvků, hodně jsme zapracovali na odlehčení, ale současně větší spolehlivosti jednotlivých částí celého systému,“ podotkl Mario Kress, šéf týmu MKR Technology.
Konstruktéři s holandským pilotem Gertem Huzinkem a jeho týmem Riwald Dakar vyzkoušeli inovovaný diferenciál, modifikace na přední nápravě, která by nyní měla být při stejné váze hned dvakrát pevnější. Váha se ubírala i na spojení mezi převodovkou a setrvákem, zefektivnil se celý hybridní systém, použily se nové pružiny od Hendricksona, i tlumiče Reiger. „Prvků, které je třeba otestovat máme více než dost. Přitom je pomalu pravidlem, že snad při každém testování přichází na řadu i některá nečekaná překvapení. Tentokrát nám jeden den silně pršelo. Déšť nám pak třeba ukázal, že se musíme zaměřit i na lepší rozvody elektriky. Bereme to tak, že všechno zlé je k něčemu dobré, takže opravdu můžeme být spokojeni, protože všechno funguje přesně tak, jak má,“ podotkl Mario Kress, který se na další ostré prověrky chystá na konci září. „To naopak zamíříme na druhou stranu, do Polska, kde nás bude čekat písečný povrch,“ sdělilKress.
Zatímco hybridní speciál najíždí důležité kilometry, na dílně se staví zcela nový kamion, v pořadí již pátý, který MKR Technology chce vyslat na lednový Dakar. V průběhu se servisují i stávající kamiony a připravují náhradní díly na všechny závodní stroje. Vše přitom probíhá již ve zcela novém zázemí týmu. Ten se ze Židovic přesunul jen o několik kilometrů dál od Kressova bydliště, do tři kilometry vzdáleného Chvalína. „Zde máme k dispozici větší a vybavenější halu, která je více vhodná pro celý náš koncept. Věřím, že hybridní pohon má budoucnost, takže potřebujeme pro jeho vývoj mít také patřičné zázemí, které v Židovicích již nebylo plně vyhovující. Teď můžeme dále pracovat na inovacích,“ vysvětlil důvod změny Mario Kress, který se svým týmem ještě připravil nový projekt pro čínské partnery. „Už jsme ve fázi jeho dokončení, takže ho brzy budeme moci odhalit, stejně tak, jak bude vypadat náš pátý dakarský speciál. Naše fanoušky ale ještě necháme pár dnů v menším napětí,“ usmál se lišácky Mario Kress, autor projektu MRT Adventure, zabývající se konstruováním dálkových rallye kamionů.